Inspire kirken er åpen

Som kirke ønsker vi å holde våre hoder, hjerter og hender åpne for deg som ønsker å skravle, ønsker praktisk hjelp eller ønsker at noen ber sammen med deg.

Vi er mange friske (i alle fall symptomfrie) mennesker som nå sitter hjemme og ønsker å være til støtte og hjelp for andre. Vi vet at terskelen for mange er høy for å be om hjelp, så vi tror at det beste vi som kirke kan gjøre nå, er å rett og slett ta kontakt å spørre hvordan det går og hvordan vi kan hjelpe til.

En telefon som varmer

Derfor vil vi oppfordre dere til å kontakte en bekjent, en eldre nabo du ikke treffer på så ofte, en alenemor/far å spørre om hvordan det går og om det er noe du kan hjelpe til med, eller om det er noe du kan be for.

Vi vil også oppfordre deg til å be Gud om å minne deg på mennesker som trenger din oppmerksomhet. Kanskje dukker det opp et behov som ikke du selv kan møte, men som vi som Kirke i felleskap kan møte?

Ta kontakt

Kanskje har du selv et behov eller allerede kjenner noen som har?

Ta kontakt med oss via meldingstjenesten (Messenger) på Facebook eller direkte til oss i lederteamet.

Vi håper, ber og tror at situasjonen vi nå er i kan være med å styrke vår relasjon til Gud, til hverandre og til andre. Vi hilser dere med ordene som Paulus skrev til menigheten i Filippi mens han var innesperret … i fengsel!

Gled dere alltid i Herren! Igjen vil jeg si: Gled dere! La alle mennesker få merke at dere er vennlige. Herren er nær. Vær ikke bekymret for noe! Men legg alt dere har på hjertet, fram for Gud. Be og kall på ham med takk. Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus.
Til slutt, søsken: Alt som er sant og edelt, rett og rent, alt som er verdt å elske og akte, alt som er til glede og alt som fortjener ros, legg vinn på det! Og alt dere har lært og tatt imot, sett og hørt hos meg, gjør alt dette! Så skal fredens Gud være med dere.
— Paulus' brev til filipperne 4, 4–9

Husk å ta forholdsregler

Til dere som lurer på om Inspirekirkens bygg holder åpent, kan vi forsikre om at vi følger FHI sine retningslinjer og har derfor avlyst alle felles samlinger inntil videre.

Vi ønsker å bidra til å begrense smitterisikoen for de mest sårbare, og kommer derfor til å fortsette å følge de anbefalinger som gjelder til enhver tid.

Vi oppfordrer alle til å holde seg orientert og ta fornuftige forholdsregler.

Vi vurderer løpende når det vil være naturlig å ta opp igjen aktiviteten vår. Følg med på Facebook eller ta kontakt på horten@inspirekirken.no dersom du vil bli oppdatert.

Open-linje-wide.jpg