Sommerdvale eller sommerspiring?

Sommer!

Sommeren er ofte en tid da det meste blir satt på pause her til lands. Men i år har vi allerede hatt en ufrivillig pause fra hverdagen, da koronarestriksjoner forhindret oss å komme sammen som vi er vant til. Men samtidig fikk vi – nok en gang – bekreftet at kirke er ikke et bygg, og mange hadde stor glede av digitale fellesskap. Jeg har telt over, og Inspire hadde nærmere 20 videosamlinger av forskjellige slag fra mars til mai: Digi-kirkekaffe for småprat og bønn over hjemmelaga kaffekopp, Inspirantsamlinger på video for 10-15 ivrige unger i hvert sitt kameravindu og Treffpunkt-samlinger for ungdom fra hele kommunen som opna for flere gode samtaler.

Pause?

Selv om det ikke var fullstendig Inspire-pause tidligere i vår, så har kanskje flere av oss et savn og en lengsel etter å «komme i gang igjen». På vår siste samling i Ferjegata nå før sommeren blei det snakka om at sommeren ikke er tida for å gå i dvale, men heller bruke anledninger til å møtes og ha fellesskap – både åndelig og sosialt. Jeg vil også utfordre meg selv og dere til å drodle litt med Far om hva Han har i tankene for høsten - for byen vår, vår plass i den og om det er noen nye dører som åpnes til å slippe mer av Himmelriket inn. Og del drodlingene og ideene med hverandre – kanskje blir vi overrasket over hvor god Far er til å kommunisere sine tanker til oss?! Det blir ofte jeg;-)

Sommeren er ikke tida for å gå i dvale, men heller bruke anledninger til å møtes og ha fellesskap – både åndelig og sosialt.

Glede

Marit Daniella i sving med å formidle på Inspire

Ellers har vi i lederteamet allerede begynt å tenke på høsten. Og da kan vi med glede annonsere at vi har styrket vår barneledergruppe. Marit Daniella Nesse tar over Andreas sin prosjektstilling som barne- og ungdomsarbeider fra 1. august - samtidig som Andreas og jeg fortsatt er med videre. Vi har allerede sett hvor stort hjerte Marit har for Jesus og hans kirke, og lar oss inspirere! Hennes store formidlingsglede, mange ideer og utrolig morsomme leker er bare litt av det vi ser frem til å få se og høre mer av i Inspire fremover – barn og ungdom kan bare glede seg!

– Ellen Haugen