Sommerleir 7.-9. august på Nykirke

Velkommen til sommerleir for 5. klasse og oppover 7.-9. august på Tveitan Tunet, en liten gård ved idylliske Frebergsvik på Nykirke i Horten.
Sommerleir byr på en skjermfri opplevelse ute i det fri, tett på mange ulike og flere unike dyr, både søte, morsomme og kanskje litt skumle for noen?
Deriblant: Emu, Sau, Gris, Papegøyer, Kaniner, Påfugler, Kalkuner, Høner, Kyllinger, Gjess, Hunder og Katter.

Vi ser frem til tre fine dager med masse aktiviteter, blant annet:

• Vannkrig

• Bading

• Brettspill

• Lagkonkurranser

• Pizza- og kanelsnurringsbaking (steinbakt)

• Slush-slurping

• Skaperverksted

• Ull-er-Gull (lage noe praktisk og fint av ulla fra sauene på gården)

• Alle-gode-ting-er-TRE (lage noe praktisk og fint i tre)

• Musikkverksted (øve inn en sang, ta med instrument om du vil)

• Skap-Deg (underholdning og humor)

• Paintball-skyting (koster 250,-) for de som starter i 7. klasse

• Luftpistol-skyting for de under 7. klasse

• Pil-og-bue-skyting

• Dyrekos og mating av: emu, sau, gris, papegøyer, kaniner, påfugler, kalkuner, høner og kyllinger

Detaljert program for dagene blir sendt på mail en uke før sommerleiren starter.

Tema: Skaperglede

Vi legger daglig opp til undervisning og gode samtaler om planeten vår og dyra og menneskene på den. Hvor(dan) kommer alt dette fra? Er vi skapt(?) til å skape i fellesskap med glede? Hvorfor og hvordan kan vi ta vare på skaperverket med glede?

Skjermfri:
Smarttelefonen kan ligge igjen hjemme, (evt tas med, men legges da i et mobilhotell ved adkomst.) I programmet for leiren står telefonnummerne til lederne. Trenger deltager å ringe hjem under leiren, hjelper leder til med det.
Skulle det være spesielle grunner til at du tenker barnet ditt må ha telefonen tilgjengelig under oppholdet, så ta kontakt med leirleder i forkant av leiren.

Vi har høyt fokus på inkludering:
Vi begynner tidlig med bli-kjent leker og deler inn i mindre grupper fordelt på alder som både samarbeider under konkurranser, under matlaging, workshops, osv.

Konkurranser vektlegger lagånd, samarbeid fremfor egen prestasjon.
Vi har også en maks grense på 30 deltagere slik at alle som kommer skal lettere ble sett og inkludert.

Overnatting:
Telt eller innendørs: Vi har 9 ledige sengeplasser inne i Bryggerhuset på gården.

Mat:
Vi lager blant annet ‘steinbakt ’EgoPizza’’ den ene dagen (din egen Pizza hvor du selv velger topping) og selvplukka egg til frokost hver dag.
Det blir også servert diverse boller (kanelsnurrer) stekt i bakerovnen.
Sveler og vafler med egg fra gården.

Sikkerhet:
Bading skjer med min 2 voksne badevakter tilstedet.

Voksenledere:
Det blir minimum 2 voksne tilstedet under hele leiren.

Ungdomsledere:
Det blir også med flere yngre hjelpeledere som bidrar til at alle er trygge, blir sett og inkludert

Leirleder:
Andreas Brenne
Leder i Inspirekirken med mange års erfaring med barne og ungdomsleirer.
Har politiattest.

Fullpris: kr 1900,- (inkludert alle måltider)
Halv pris for de første 20 som melder seg på: kr 950,- *

*Vi har fått Spiremidler fra Horten kommune for å tilby rimeligere leir så flere kan få være med.

Hvis halv pris også er utfordrende kan leirleder kontaktes, så skal vi se om vi kan finne en løsning. Vi ønsker at ALLE uansett økonomi skal få delta på leir.

Påmelding (siste frist 1. august):
Påmelding via link: https://forms.gle/1wpSopZ5KwF3vYCi9

Avmelding:
Avmelding fra og med 1 uke før leiren belastes med 250kr. Blir det ikke gitt beskjed om at deltaker ikke kommer på refunderes ikke leirprisen.

Kontakt Leirleder:

Andreas Brenne