Da er det offisielt; Inspire kirken overtar Misjonsmenighetens bygg!

Ferjegt-11-Horten

Horten Misjonsmenighet, som siden 1960 har vært en av byens sentrumsmenigheter, gir nå stafettpinnen videre til Inspire kirken, byens nyeste kirke!

Vi er utrolig takknemlige for den tilliten Misjonsmenigheten viser oss ved å la oss overta bygget i Ferjegata 11. I veggene her ligger det mye bønn og et stort hjerte for misjon! Det ryktes også om lang tradisjon av god kakebaking og hyggelige kaffemøter.

Vi overtar en spennende historie og er stolte av å komme etter og stille oss i rekken bak de menneskene som gjennom mange år har vært trofaste medlemmer og tros-mennesker i Horten Misjonsmenighet. En av de mest kjente medlemmene er nok Kina-misjonæren, Annie Skau. Hun ble også kjent for det norske folk gjennom tv-programmet med Harald Tusberg «Dette er ditt liv». Et stort menneske, bokstavelig talt, men det viktigste var vel det hun ble omtalt som; et menneske med hjerte større enn kroppen!

Vi har i tre år leid det som tidligere var Publicom Scene i Prestegata, et sted vi har trivdes veldig godt. Vi har vært på jakt etter et nytt bygg, mye på grunn av det stadig økende antall barn og ‘tweens’ som kommer til kirken vår. Helt fantastisk! Stedet har også fått nye eiere og ny leietaker som gjør at det nå er det rette tidspunktet for et skifte. Nå gjenstår det bare noen formaliteter som vi satser på kommer i orden så raskt som mulig, så nå gleder vi oss til å flytte inn!

Allerede nå er vi vel på god vei til å fylle hovedsalen, men fordelen med ‘misjonsbygget’ er at det er flere store rom i kjelleren til barn- og ungdomsarbeidet som vi ser har tatt så fart!

Inspire kirken overtar som eiere av Ferjegata 11 og vi vil også bruke tiden framover til å pusse opp lokalet. Misjonsmenigheten har vært tro mot lokalets originale stil fra 60-tallet, men det kommer nok til å se ganske så annerledes ut når vi nå pusser det opp! Vi tar det steg for steg, setter inn fagfolk der vi må det og ellers så har vi noen dugnader og bruker den tiden vi trenger. Det blir en spennende prosess!

Oppussingen må gjøres parallelt med gudstjenester og andre møtepunkter, så vi er innstilt på at det kan bli litt kaotisk framover. Vi satser på at folk, medlemmer og besøkende er fleksible og generøse i forhold til at ikke alt er på stell. Vi liker egentlig at det er litt sånn også. Ting skjer hele tiden. Nå skjer dette. Vi er en super gjeng som er med og drar dette lasset sammen – har flere lyst til å bli med, så er dere hjertelig velkommen til det. Det å arbeide sammen er faktisk en bra måte å bli kjent med folk på.

Vi holder visjonen vår høyt; «Jesus i sentrum i hjertet og byen». Vi tror at det beste livet vi kan leve er å leve et liv sammen med Jesus! Et møte med Jesus og en tilnærming til tro, skjer ikke nødvendigvis via et kirkebygg. I dag skjer det heller i møte med og i samtale med folk som tror og som lar det prege livene sine. Det at vi nå får et eget bygg, gjør det mulig å skape flere møteplasser for dette, også utenom søndager. Og det er jo veldig bra!

Vi takker for tilliten og gleder oss til det som ligger foran! Så «here we go»!